onsdag 8. april 2009

Pop&Poesi

I kveld ble jeg "lurt" med av en venninne på Pop&Poesi-aften på Passasjen i Larvik. Jeg er sjelden ute for tida, og tenkte at det skulle bli hyggelig med "a night on the town". Og hyggelig ble det, men i tillegg til hyggelig ble det sterkt, tankevekkende, inspirerende, humoristisk og vakkert! Så fort jeg kom innenfor døra, løp jeg til pc´en og fant nettstedet til Torgeir http://www.sterkestreker.no/forfatterskap/dikt_gimegenkrig.html. Spesielt diktene "Gi meg en krig" og "katte-mannen" er glimrende for både NDLA og norskundervisning! En annen venninne fortalte meg om en artikkel fra ØP med utgangspunkt i det siste diktet, og hvordan hun rett og slett satte kaffen i vrangstrupen da hun ved frokostbordet tett oppunder jul gikk gjennom "ti tusen ting jeg skulle ha gjort før jul-lista" da øynene falt på innlegget. Hun bestemte seg for å stryke det som ikke var strengt nødvendig fra lista der og da. Slike jenter har jeg respekt for! Jenter som reflekterer og handler.

Ellers har jeg hatt en lang samtale med en tredje venninne om vurderingsforedraget jeg skal ha i Oslo for lærerne der den 22. Jeg er opptatt av å fange lærernes oppmerksomhet og gi dem noen matnyttig og forhåpentligvis lettende i en ellers så stressende hverdag. Vurdering er noe vi lærere må forholde oss til, enten vi vil eller ikke. Men hvordan kan vi så jobbe med denne vurderingen uten å dokumentere oss i hjel, men likevel sørge for at læring finner sted? Resten av påska skal brukes til å jobbe med presentasjonen, så får vi se om lærernes oppmerksomhet fanges slik jeg ønsker. God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar