mandag 23. mars 2009

The world is not enough....

I kveld skal jeg bare legge inn ei lenke, http://www.youtube.com/watch?v=J4yApagnr0s, og skrive kort hvorfor en slik You Tube-forelsning burde være et "etterutdanningsmust" for ALLE lærere. For det første er mannen som foreleser i seg selv et funn - Hva han vet! For det andre skisserer han et undervisningsopplegg som ingen ville trodd det var mulig å gjennomføre. Og da i tillegg meg stor bravur og med tanker om videre utvikling og forbedring! For det tredje er det datatekniske han viser fram laaaaangt fram i tid og sted! Et sted der vår klode blir liten sammenliknet med cyber space og mulighetene det byr på. For mitt vedkommende skal jeg forsøke å bruke Google-docs med elevene i alle fall. Dokumenter som vi i fellesskap kan jobbe med og videreutvikle.


Ellers har jeg fått reiseruta for Vietnamturen. Hoi An, Halong Bay og Hanoi er noen av stedene vi skal besøke i tillegg til Saigon.


Copyrighted: ©Ondřej Žváček

1 kommentar:

  1. Heisan!

    Ble tipset av Ingunn om du også er i gang med blogging! Velkommen i gjengen ;-)

    Hørtes utrolig fristende ut med tur til Vietnam! Tror Ingunn og jeg slenger oss med :-)

    Har forøvrig æren av å være den første følgeren på bloggen din.

    SvarSlett